بحران زباله های الکترونیکی

استفاده روز افزون از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی منجر به تولید انبوه ضایعات الکترونیکی (زباله الکترونیکی) می شود. این سریعترین رشد زباله در جهان است. تقریباً تمام تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی حاوی تابلوهای مدار چاپی به عنوان بخش اساسی هستند. دست زدن به نادرست این ضایعات الکترونیکی می تواند خطرات جدی برای سلامتی انسان و محیط زیست به همراه داشته باشد. از طرف دیگر ، استفاده صحیح از این زباله ها نیاز به یک استراتژی مدیریت صحیح برای آگاهی ، جمع آوری ، بازیافت و خرید ضایعات و استفاده مجدد دارد.

امروزه بازیافت مؤثر این نوع زباله به عنوان یک چالش اصلی برای هر جامعه ای در نظر گرفته شده است.

تابلوهای مدار چاپی (PCB) که پایه بسیاری از صنایع الکترونیکی است ، سرشار از فلزات سنگین با ارزش و مواد آلی هالوژنه شده سمی هستند. در این بررسی ، ترکیب PCB های مختلف و اثرات مضر آنها مورد بحث قرار گرفته است. تکنیک های مختلفی در استفاده مشترک برای بازیافت مهمترین فلزات از بخش های فلزی زباله های الکترونیکی نشان داده شده است. بازیابی فلزات از مواد زباله الکترونیکی پس از جداسازی فیزیکی از طریق مسیرهای پیرومتالورژی ، هیدرومتالورژی یا بیهیدرومتالورژی نیز در کنار کاربردهای جایگزین از بخش غیر فلزی مورد بحث قرار گرفته است. داده ها با تلاشهای فعلی مدیریت پسماندهای الکترونیکی در مصر توضیح داده شده و مقایسه می شوند. چشم اندازهای آینده و چالش های پیش روی مصر برای بازیافت مناسب زباله های الکترونیکی نیز مورد بحث قرار گرفته است

شستشوی تیوسولفات فلزات گرانبها به عنوان یک روش جایگزین و غیر سمی برای سیان زدایی معمولی توسعه یافته است. این فرایند دارای مزیت هایی نسبت به سیانید در کاهش تداخل کاتیون های خارجی و تأثیر زیست محیطی کمتری است. محلول تیوسولفات آمونیوم امکان حل شدن طلا به عنوان یک مجموعه آنیونی پایدار را فراهم می کند. شستشوی طلا با سرعت قابل توجهی در انحلال رخ می دهد.

هدف از این کار ، ارزیابی اولیه امکان سنجی شستشوی تیوسولفات برای استخراج طلا از سنگ معدن فلزات گرانبها در مقیاس آزمایشگاهی است. این اثر تجربی به نویسندگان این امکان را داده است تا تأثیر دما ، غلظت تیوسولفات ، غلظت آمونیاک و غلظت سولفات مس را بر انحلال طلا از سنگ معدن (6/51 گرم در روز طلا) که از جمهوری دومینیکن سرچشمه گرفته است ، یاد کنند.

طلا با جذب به کربن فعال شده یا با استفاده از الکتروویین ، از مشروبات آبشویی بازیافت شد. با بهینه سازی پارامترهای فرایند ، حدود 80٪ بازیافت طلا به دست آمده است ، مانند مورد سیانیداسیون معمولی.

ضایعات آهن